Uneton miesflunssassa

Viimeisen kuukauden oon taistellut kuin sotaveteraanit aikoinaan. Okei ei ehkä voi verrata keskenään, mutta miesflunssa on lähes yhtä kova taistelutanner.

Ja sitten naama norsunvitulle ja asiaan:
Niin kuin kaikille myös mulle flunssa aiheuttaa oireita jotka mm. heikentää unenlaatua. Lisäksi viime aikoina oon jostain kumman syystä heränny keskellä yötä, enkä saa unta välttämättä 1-3 tuntiin. On ollut aamuja jolloin herään 3-4 aikaan enkä saa unta. Kroppa ei ole hereillä mut pää käy kierroksilla. Ikään kuin olisi stressiä, mut kun mietin asiaa niin oikeestaan ainoa josta tunnen suurempaa stressiä on oma huono olo. Jos saisin nukuttua paremmin olisi olo parempi ja sitä kautta stressitasot minimissä. Ei auta muu kun harjoitella nukkumista? Oon siinä yleisesti aika hyvä. Kaksi asiaa jossa oon helvetin hyvä normiolosuhteissa: syöminen ja nukkuminen. Omat vahvuudet ei siis ole tässä kapitalistisessa yhteiskunnassa ideaalit.

Flunssa ja unettomuus tekee myös fyysisiä oireita jotka pistää heikottamaan niin ettei fyysinen duuni oo kauheen miellyttävä ajanviete. Sairaslomalla oonkin joutunut tänä(kin) syksynä/ talvena olemaan turhan paljon. Jos Espoossa on jollain nuha niin se kyllä tarttuu muhun tuulen mukana. Oon sairastanut paljon jo pennusta asti. Oisko jotain geneettistä?

Tietysti heikko ja väsynyt olo myös korostaa psyykkisiä oireita. Ahdistus on välillä hyvin hajoittavaa ja sosiaalista elämää rajoittavaa. Huomasitteko että edellinen lause rimmas? Vau.
Viimeinen kuukaus on myös mennyt treenaamatta. Se on semmonen henkireikä jota on kova ikävä. Treenistä saisin henkistä energiaa ja myös nukkuisin paremmin. Noh, kaikki aikanaan.

Paremmat olot on taas edessä päin ja sitä odotetaan kärsivällisenä.
Voimia sinne pimeyteen kaikille kohtalotovereille ja erilaisten ristien kantajille. 🙏🏼


Kommentit

Suositut tekstit